Balıkesir- Edremit Karayolu’nda Kamil Koç otobüs firmasına ait yolcu otobüsünde yaşanan ölümlü yangına dair açıklama yapan Makine Mühendisleri Odası İstanbul Şubesi Yönetim Kurulu Sekreteri İbrahim M. Tataroğlu, yetkilileri bir kez daha uyararak “10 numara yağ kullanımında denetimleri artırın” dedi
TMMOB Makina Mühendisleri Odası (MMO) İstanbul Şubesi Yönetim Kurulu Sekreteri İbrahim M. Tataroğlu, Edremit-Balıkesir Karayolu’nda Kamil Koç aracında yaşanan ölümlü kaza ile ilgili açıklama yaptı.
Tataroğlu, yangının çıkış nedeni araştırılırken, 10 numara yağın bir numaralı şüpheli olduğuna dikkat çekerek “Ülkemizde yaşanan ekonomik kriz ve hemen her kaleme gelen büyük fiyat artışları akaryakıt fiyatlarına da yansımaktadır. 10 numara yağ sorunu ve yol açtığı ölüm ve zararların nedeni akaryakıt fiyatlarındaki artış ve denetimsizliktir” dedi.
Tataroğlu açıklamasında MMO İstanbul Şubesi tarafından 6 Eylül 2018’de yayımlanan 2018’de “Uyarıyoruz akaryakıt zamları 10 numara yağ kullanımını artıracak” başlıklı bildiriyi hatırlattı. Tataroğlu, araçlara kaçak 10 numara yağ satışının ve doldurulmasının ve bu yağı yakacak düzenekleri yapan merdiven altı servislerin engellenemediğine belirti.
Akaryakıt ürünlerinden alınan ÖTV ve KDV’nin dünyanın hiçbir ülkesinde bu denli yüksek olmadığını belirten Tataroğlu, özellikle taşımacılık ve tarım sektöründe 10 numara yağın yakıt olarak kullanımının arttığını ifade etti. Tataroğlu “10 numara yağın yakıt olarak kullanımı sırasında motorda sıcaklık yükselmekte, motor sistemi bu sıcaklık artışı için tasarlanmadığından ötürü motor aksamında yanabilen kablo vb. elemanların yanması sonucu ölümlü yangınlar çıkmaktadır” açıklamasında bulundu.
Türkiye’de son 10 yılda benzin fiyatlarına yüzde 248 zam yapıldığını ve son 1 yılda akaryakıt fiyatlarında 82 kez değişikliğe gidildiğini belirten Tataroğlu şunları söyledi:
Bu yağlar 18 -20 kiloluk tenekelerde ya da açık olarak her sürücünün temin edebileceği koşullarda satışa sunulmaktadır. “Alternatif yakıt” sayılamayacak bu zehirli yakıt dünyada başka bir ülkede kullanılmamaktadır.
Tataroğlu 10 numara yağ kullanımının yol açtığı tehlikeleri şöyle sıraladı:
Tataroğlu raporda yer alan uyarıları ise şöyle tekrarladı:
Sendika.Org
Başka Bir Denizli… Başka Bir Ülke… Başka Bir Dünya… MÜMKÜN…![]()