Hatay, Kahramanmaraş, Adıyaman ve Malatya’da eğitim öğretime kademeli olarak başlandı. Ancak bölgede beslenme, barınma ve ulaşım sorunları sürüyor. Uzmanlara göre bu sorunlar çözülmeden nitelikli eğitim mümkün değil.

Kahramanmaraş merkezli 6 Şubat tarihli depremlerin ağır yıkıma neden olduğu Hatay, Kahramanmaraş, Adıyaman ve Malatya’da eğitim öğretime Pazartesi günü itibarıyla kademeli olarak başlandı.

Milli Eğitim Bakanlığı’nın (MEB) açıklamasına göre Hatay’ın 15 ilçesinden 7’sinde, Malatya’nın 13 ilçesinin 8’inde, Adıyaman’ın 9 ilçesinin 5’inde, Kahramanmaraş’ın 11 ilçesinin 2’sinde okullar açıldı.

Okulların açıldığı ilçeler, Hatay’da Altınözü, Arsuz, Erzin, Reyhanlı, Payas, Dörtyol, Yayladağ; Malatya’da Arapgir, Arguvan, Kale, Pütürge, Doğanyol, Yazıhan, Darende ve Hekimhan; Adıyaman’da Kahta, Gerger, Sincik, Samsat ve Çelikhan ve Kahramanmaraş’ta Andırın ve Ekinözü şeklinde sıralanıyor.

Peki depremde ağır yıkım yaşayan bu ilçelerdeki okullar eğitim öğretime ne kadar hazır?

Hangi temel hazırlıklar yapıldı?

Söz konusu ilçelerde bulunan okulların kaçının açıldığına dair Milli Eğitim Bakanlığı net bir rakam vermezken, okullar açılmadan hangi temel hazırlıkların yapıldığı da belirsizliğini koruyor.

Bölgede hem öğrenciler hem de öğretmen ve eğitim personeli açısından barınma, temiz su, güvenli gıda ve ulaşım sorunlarının devam ettiği, bazı okul binalarında güçlendirilme-yenileme çalışmalarının sürdüğü, söz konusu yenilemenin de ne kadar güvenilir olduğuna dair endişelerin bulunduğu belirtiliyor.

Yaklaşık 3 buçuk milyon öğrenci var

Deprem bölgesinde bulunan 3 milyon 657 bin öğrencinin sadece 250 bin 686’sı diğer illere nakillerini aldırdı.

Deprem bölgesindeki okullarda eğitim kademeli olarak başladı
Deprem bölgesindeki okullarda eğitim kademeli olarak başladı.

DW Türkçe’ye konuşan Eğitim Sen Merkez Yürütme Kurulu Üyesi ve Kadın Sekreteri Simge Yardım’a göre, okulların açılmasının hem eğitim hakkı hem de barınma ve yaşam hakkı bağlamında değerlendirilmesi ve buna göre bir yol haritasının çıkartılması gerekiyordu.

“Bu okullar herhangi bir hazırlık yapılmadan açıldı. Okullarda ciddi bir denetim yapılmadı” diyen Yardım, Milli Eğitim Bakanlığı’nın hasarlı okul sayılarına ilişkin bilgileri zamanında, il il, ilçe ilçe detaylı bir şekilde açıklamadığını, bu okullarla ilgili somut bir planlama yapmadığını, ailelerin ve öğretmenlerin bu konuda güven kaybı yaşadığını anlatıyor.

  • Hakkımızda
  • Künye

 

Başka Bir Denizli… Başka Bir Ülke… Başka Bir Dünya… MÜMKÜN…