Özgür Denizli

Eğitim Sen soruyor: ‘Ortaöğretim tasarımı ile ne amaçlanıyor?’

Bakan Ziya Selçuk’un 18 Mayıs’ta açıkladığı yeni ortaöğretim modeli ile ilgili Eğitim Sen bir açıklama yaparak, “Bizim için temel sorun; ortaöğretimin hangi düzlemde yeniden yapılandırılacağı sorunudur.” dedi.

Milli Eğitim Bakanı Ziya Selçuk’un 18 Mayıs’ta açıkladığı yeni ortaöğretim modeli ile ilgili Eğitim Sen bir açıklama yaparak, “Bizim için temel sorun; ortaöğretimin hangi düzlemde yeniden yapılandırılacağı sorunudur.” dedi.

“Ortaöğretim Tasarımı İle Ne Amaçlanmaktadır?” başlıkla açıklamada esnek ve modülerlik yerine, öğrencilerin gereksinimleri, tercihleri ve isteklerine göre yapılandırılmış derslerin üretilmesi gerektiğinin altı çizildi.

“Milli Eğitim Bakanlığı’nın ideolojik bir tercihle uzun süredir yürüttüğü dönüşüm programı neticesinde, meslek liseleri ve imam hatip liselerinin ortaöğretim içerisindeki payı sistematik biçimde arttırılmıştır.”

“Tüm bileşenlerle yeniden inşa”

Bu politikanın bir sonucu olarak, sınav sistemlerinde değişikliğe gidildiği ve genel akademik eğitimin baskılanmaya çalışıldığı aktarılan açıklama şöyle devam ediyor:

“Öğrencilerin meslek liselerine, imam hatip liselerine ve açık liseye fiili olarak yönlendirilmesi, sınav sisteminin bu amaca uygun olarak yapılandırılması, yoksul ailelerin çocuklarının hayatlarına camdan duvarlar örmüş, yükseköğretime geçiş sürecini daha baştan belirler hale gelmiştir.”

“Eğitim sistemi, okulun tüm bileşenleriyle birlikte yeniden inşa edildiği, işbirliği ve dayanışmayı esas alan demokratik bir yapıda olmalıdır. Okul türü yerine programların farklılaştığı ve öğrencilerin okul tercihinin esas olduğu bir geçiş sistemi ele alınmalıdır.

“Modelin hazırlanma sürecinde görüşülen kesimler kimler?”

Eğitim Sen Milli Eğitim Bakanlığı’na özetle şu soruları sordu:

Kaynak: Bianet

Exit mobile version