
illette’in #MeToo hareketinden esinlenerek erkekleri şiddet, taciz, ayrımcılığa karşı çıkmaya ve hemcinslerinden hesap sormaya çağıran yeni reklam filmi, izleyenleri ikiye böldü. Pek çok erkek jilet markasını boykot çağrısı yaptı.
Tıraş bıçağı markası Gillette’in #MeToo (Ben de) hareketine ve cinsel tacize, erkeklerin birbirlerine karşı zorbalığına, maço davranışlarına gönderme yapan son reklamı, internet kullanıcılarını ikiye böldü.
Reklamda traş olmak için sabah aynanın karşısına geçen erkekler, erkeklerin zorbalığı, cinsel tacizi, erkekliğin zehri ve buna karşı #MeToo hareketiyle ilgili haberleri duymaya başlıyor. “Erkeğin olabileceği en iyi şey bu mudur” sorusu eşliğinde Gillette reklamı panosunu yırtıp fırlayan bir grup erkek çocuğu bir arkadaşlarını kovalıyor.
Bir başka evde delikanlılar, televizyonda cinsel tacizin önemsiz gösterilip şakaya vurulduğu ve kahkahayla karşılandığı sahneleri izliyor. Bir işyerinde patron yönetim kurulu toplantısında kadın üyeyi “Ne demek istediğini anlatamadı, ben onun yerine size anlatayım” diyerek aşağılıyor. Bir bahçe partisinde yanyana sıralanıp mangal yapan onlarca baba, iki erkek çocuğunun orta yerde kavgaya tutuşmasını “Erkek çocuklar sert olur” deyimiyle normal karşılıyor.
Bu sırada anlatıcı ses “Ama nihayet bir şeyler değişti” derken televizyonda sunucular #MeToo hareketiyle ilgili haberleri veriyor. Daha önce cinsel taciz sahnelerine gülenler bu kez cinsel tacizle hesaplaşma haberlerini pür dikkat dinliyor. Anlatıcı sesin “Biz erkeğin içindeki en iyiye inanıyoruz” sözü eşliğinde erkekler aynada yüzlerine umutla bakıyor. Mahkemede erkeklerin cinsel tacizci erkeklerden hesap sorması gerektiği yönünde verilen bir ifadeden, erkeklerin kadınların haklarını korumaya başladığı sahnelere geçiliyor.
