Özgür Denizli

EĞİTİM SEN ARAŞTIRDI – “Öğrencilerde kaygı düzeyi ve davranış bozuklukları arttı”

Araştırmaya göre, 2020 Mart ayında başlayan ve 6 Eylül 2021’de sona eren bir buçuk yıllık uzaktan eğitim sürecinde öğrencilerin bilişsel, duygusal, sosyal ve psikomotor gelişim özelliklerinde ciddi kayıplar oldu.

*Fotoğraf: MEB

Eğitim ve Bilim Emekçileri Sendikası (Eğitim Sen) uzaktan eğitim sürecinde yaşanan öğrenme kayıplarına ilişkin yaptığı araştırmanın sonucunu açıkladı.

Araştırmaya göre, 2020 Mart ayında başlayan ve 6 Eylül 2021’de sona eren bir buçuk yıllık uzaktan eğitim sürecinde öğrencilerin bilişsel, duygusal, sosyal ve psikomotor gelişim özelliklerinde ciddi kayıplar oldu.

28 Aralık 2021, 14 Ocak 2022 tarihleri arasında 2 bin 708 öğretmen ile yapılan araştırmaya Marmara Bölgesinden 829, Ege Bölgesinden 471, Akdeniz Bölgesinden 304, Güneydoğu Anadolu Bölgesinden 183, Karadeniz Bölgesinden 208, İç Anadolu Bölgesinden ise; 306 kişi katıldı.

Kaygı düzeyinde artış var

“Pandemi öncesi döneme göre öğrencilerin kaygı düzeyinde bir artış olduğunu düşünüyor musunuz?” sorusuna 2 bin 142 kişiden yüzde 79’u “evet” dedi,  yüzde 21’i “hayır” yanıtını verdi.

Telafi çalışması yapılmadı

“Uzaktan eğitim süreci sonrasında öğrencilerde öğrenme kayıpları yaşandığını düşünüyor musunuz?” sorusuna, katılımcıların 2 bin 558’si “evet”, 104’ü de “hayır” dedi. Ankete katılan 46 kişi bu soruya yanıt vermedi.

Öğretmenlerin yüzde 96’sı öğrencilerde öğrenme kayıpları olduğunu ifade ederken, öğrenme kaybının yüz yüze eğitimle kıyaslanamayacak düzeyde olduğunu belirtildi.

 

Araştırmada uzaktan eğitime erişimeme ve uzaktan öğretime uygun ders içerikleri ile materyalleri hazırlanmamasının öğrenme kaybının en önemli nedenleri arasında sıralandı. Ayrıca işçileşen, engelli, anadili farklı olan ve mülteci öğrencilerin yaşadığı eşitsizliklerin pandemi koşullarında daha da derinleştiği ve öğrenme kayıplarında önemli rol oynadığı belirtildi.

Sosyal gelişimleri geriledi

“Öğrencilerin iletişim becerileri ve sosyal gelişimlerinde gerileme olduğunu düşünüyor musunuz?” sorusuna 2 bin 509 yani katılımcıları yüzde 93’ü “evet” yanıtını verdi. 180 kişi ise  “hayır” dedi. Görüşmecilerin 19’u bu soruyu yanıtsız bıraktı.

“Öğrencilerin okula devam ve eğitim öğretim sürecinde motivasyon kaybı yaşadığını düşünüyor musunuz?” sorusuna, 2528’i (yüzde 94) “evet”, 166’sı (yüzde 6) “hayır” cevabını verdi.

TIKLAYIN-“Sosyoekonomik özellikler uzaktan eğitimi etkiliyor”

Davranış bozuklukları var

Öğretmenlerin büyük bir kısmı öğrencilerde davranış bozuklukları gözlemlediğini aktardı. “Öğrencilerde davranış problemlerinin arttığını düşünüyor musunuz?” sorusuna öğretmenlerin 2 bin 542’si (yüzde 94) “evet” yanıtını verirken, sadece 153’ü (yüzde 6) “hayır” dedi. 13 kişi bu soruyu boçş bıraktı.

“Yaş grubu gelişim özelliklerine göre öğrencilerin bedensel gelişimlerinde bir gerileme yaşandığını düşünüyor musunuz?” sorusuna, katılımcıların 1460’ı (yüzde 54) “evet, 1226’sı (yüzde 46) “hayır” cevabını verdi. 22 kişi ise yanıt vermedi.

Kaynak: Bianet
Exit mobile version