Özgür Denizli

Ulaşım sebebiyle salınan emisyon oranı 2030’da iki katına çıkacak

İstanbul Politikalar Merkezi için “Türkiye’de Binek Otomobillerden Kaynaklanan Emisyonların Azaltılması” konulu bir sunum yapan Dr. Peter Mock, ulaşım sebebiyle salınan emisyonun azaltılması için tavsiyeler verdi.

Sabancı Üniversitesi bünyesinde faaliyet gösteren politika araştırma merkezi İstanbul Politikalar Merkezi (İPM), Türkiye-Avrupa arasındaki akademik, politik ve sosyal bağları güçlendirmeyi hedefleyen İPM–Sabancı Üniversitesi–Stiftung Mercator Girişimi, “Türkiye’de Binek Otomobillerden Kaynaklanan Emisyonların Azaltılması: Vergilendirme Politikalarının Rolü” konulu çalıştaya ev sahipliği yaptı.

İPM Kıdemli Uzmanı Dr. Ümit Şahin’in açılış konuşmasıyla başlayan çalıştay ICCT Direktörü Dr. Peter Mock’un yanısıra, (ICCT) Bilim Kurulu Üyesi Murat Şenzeybek ve Almanya Çevre Bakanlığı’ndan Mareike Welke’nin katılımıyla gerçekleşti.

Çalıştayda, Türkiye’de binek araç pazarının mevcut yapısı ve sadece elektrikli araçlarla sınırlı olmayan bir çerçevede emisyon seviyeleri ile düşük emisyon seviyeli araçların payının artırılmasına yardımcı olabilecek politika seçeneklerine genel bir bakış sunularak araç vergilendirme politikaları vurgulandı.

Çalıştayda Peter Mock imzalı rapordan başlıklar şöyle oldu:

Her yıl 1.1 milyon araç üretiliyor

“Almanya DieselGate’den sonra önlemleri artırdı”

Almanya Çevre Bakanlığı’ndan Mareike Welke ise ülkede DieselGate skandalından sonra alınan önlem planlarına değindi.

“Sıfır emisyon için öncelikle etkili ve karbon salınımı yaratmayan teknolojilerin geliştirilmesi” gerektiğini” vurgulayan Melke, insanların toplu taşımaya teşvikin artırılması ve ulaşıma yönelik alışkanlıkların da değiştirilmesi gerektiğinin altını çizdi.

Welke, yaptığı sunumda “anahtar bir elemen olarak elektrikli araçların artmasına” değindi. Hem toplu taşımada hem de bireysel araçlarda elektrikli otomobillerin artması için çalışmalar yürüttüklerini söyledi.

Kaynak: Bianet

Exit mobile version